مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-11اقتصادي

برداشت بیش از 846 تن گل محمدی در مرند


معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: میزان تولید گل محمدی تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از846 تن است که در مقایسه با سال های قبل افزایش داشته است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: میزان تولید گل محمدی تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از846 تن است که در مقایسه با سال های قبل افزایش داشته است.

اسماعیل الهیاری در حاشیه بازدید از بوستان های گل محمدی شهرستان مرند و روستای خوش آب و هوا و بکر دوگیجان در مراسم شکر گذاری برداشت محصول گل محمدی با اشاره به نوپا بودن کشت این محصول در شهرستان مرند گفت: از143 هکتار سطح زیرکشت این محصول در شهرستان فقط 141هکتار به مرحله گل دهی رسیده است و بوته های دو هکتار دیگر هنوز نهال هستند.

وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و محدود بودن منابع آبی، توسعه کشت گل محمدی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و چون این گیاه نیاز آبی کمی دارد و شرایط آب و هوایی شهرستان برای این گیاه مناسب و صرفه اقتصادی آن هم بالاست، به کشاورزان عزیز کاشت این محصول را توصیه می کنیم.

وی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد، بیان کرد: ارقام گل محمدی موجود شهرستان مرند شامل رقم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 846 تن گل محمدی در مرند

برداشت بیش از 846 تن گل محمدی در مرند