مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:252023-07-10اقتصادي

جزییات تازه از نقش برجسته ساسانی


مدیر میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس براساس مشاهدات و بررسی های اولیه جزییات نقش برجسته ساسانی تایید کرد که نقش برجسته ساسانی متعلق به یک بزرگ زاده ساسانی است و این احتمال را داد که تاریخ گذاری این اثر به قرن سوم میلادی مربوط باشد و از بخش مرکزی .

- مدیر میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس براساس مشاهدات و بررسی های اولیه جزییات نقش برجسته ساسانی تایید کرد که نقش برجسته ساسانی متعلق به یک بزرگ زاده ساسانی است و این احتمال را داد که تاریخ گذاری این اثر به قرن سوم میلادی مربوط باشد و از بخش مرکزی و جنوبی استان فارس جدا شده است.

با این وجود همچنان پرسش های بدون پاسخ زیادی درباره هویت و مکان واقعی این سنگ نگاره مطرح است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا عسگری چاوردی در مراسم رونمایی از نقش برجسته ساسانی که دوشنبه 19 تیرماه در موزه ملی ایران در جمع خبرنگاران انجام شد، درباره تاریخ گذاری این سنگ نگاره اظهار کرد: از قرن چهارم میلادی به بعد هنر ساسانی را به این شکل نداریم و قرن سوم میلادی، در زمان آغاز عصر ساسانی، قابلیت تاریخ گذاری برای این نقش برجسته را دارد.

مدیر میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس با اشاره به احتمالاتی که درباره استان فارس به عنوان خاستگاه این سنگ نگاره مطرح شده است، گفت: فارس خاستگاه ساسانیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه از نقش برجسته ساسانی

جزییات تازه از نقش برجسته ساسانی