مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 09:412023-07-22پزشكي

مایکروویو و کودکانِ در معرض خطر


نتایج تحقیق دانشگاه نبراسکا لینکلن آمریکا نشان داد که قرار دادن ظروف پلاستیکی غذای کودک در مایکروویو می تواند منجر به آزاد شدن میلیاردها ذره پلاستیکی ریز شود و نگرانی های جدی در مورد پیامدهای سلامتی برای نوزادان و کودکان نوپا ایجاد کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق دانشگاه نبراسکا لینکلن آمریکا نشان داد که قرار دادن ظروف پلاستیکی غذای کودک در مایکروویو می تواند منجر به آزاد شدن میلیاردها ذره پلاستیکی ریز شود و نگرانی های جدی در مورد پیامدهای سلامتی برای نوزادان و کودکان نوپا ایجاد کند.

به نقل از ارث، گروه تحقیقاتی دریافتند که وقتی این ظروف در مایکروویو قرار می گیرند، هر سانتی متر مربع از این ظروف می تواند در برخی موارد بیش از دو میلیارد نانوپلاستیک و چهار میلیون میکروپلاستیک را آزاد کند.

این مطالعه نشان داد در حالی که خطرات بالقوه سلامتی ناشی از بلع این ذرات پلاستیکی ریز هنوز به طور کامل شناخته نشده است اما تا 75 درصد از سلول های کلیه جنینی کشت شده تنها پس از دو روز قرار گرفتن در معرض این ذرات از بین رفتند.

محققان اظهار کردند: این واقعا مهم است که بدانیم چه تعداد میکرو و نانوپلاستیک مصرف می کنیم.

زمانی که ما غذاهای خاصی می خوریم، به طور کلی از محتوای کالری، سطح قند و سایر مواد مغذی آنها مطلع می شویم بنابراین به هما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایکروویو و کودکانِ در معرض خطر

مایکروویو و کودکانِ در معرض خطر