مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-17سياسي

نوای «حسین حسین» به گوش می رسد/ آیین سنتی «طشت گذاری»


چند روزی به محرم مانده و نوای حسین حسین (ع) در محلات دیار علویان به گوش می رسد و پرشورترین آیین های عزاداری در مازندران جان تازه می گیرد.

- قائمشهر- چند روزی به محرم مانده و نوای حسین حسین (ع) در محلات دیار علویان به گوش می رسد و پرشورترین آیین های عزاداری در مازندران جان تازه می گیرد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: چند روزی به محرم باقی مانده اما نوای وای حسین وای حسین در برخی محلات مازندران به گوش می رسد و مقابل مساجد و حسینیه ها پارچه نوشته های به مجلس عزای حسین (ع) خوش آمدید ، نصب شده است.

در آستانه ماه محرم مازندران رخت عزا به تن می کند و در و دیوارهای شهر به پرچم های سیاه مزین می شود و مردم دیار علویان با برپایی آیین های سوگواری خود را برای بزرگ ترین اجتماع عالم بر مغناطیس عاشورا آماده می کنند.

هنوز محرم نیامده، بوی اربعین و کربلا در هوای دم کرده شمال پیچیده است، این محرم خیلی ها را هوایی می کند تا اربعین و در کوی دوست با پای پیاده در مسیر نجف تا کربلا را برای زیارت سالار شهیدان قدم بگذارند.

بربری محله قائم قائمشهر سالیان سال است که با یک رسم به استقبال محرم می رود و آیین طشت گذاری از ریشه دارترین رسم های مردمان این دیار است که عشقشان را به سید و سالار شهیدان به نمایش می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای «حسین حسین» به گوش می رسد/ آیین سنتی «طشت گذاری»

نوای «حسین حسین» به گوش می رسد/ آیین سنتی «طشت گذاری»