مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-01بين الملل

واکنش گوترش به نامه آیت الله سیستانی درباره قرآن سوزی در سوئد


دبیر کل سازمان ملل با اشاره به دریافت نامه آیت الله سیستانی درباره حادثه قرآن سوزی در سوئد اعلام کرد: پیام  آیت الله العظمی سیستانی را دریافت کردم و از تلاش های ایشان کمال تشکر را دارم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل امروز شنبه اعلام کرد که نامه آیت الله سیستانی را دریافت کرده است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که آنتوتیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی تماس تلفنی با فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق درباره آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم در سوئد از سوی عراقی مقیم سوئد، رایزنی کرد.

فواد حسین در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که این اقدامات موجب بروز و گسترش مشکلات متعدد میان کشورهای جهان اسلام و جوامع اروپایی می شود که این رخدادها در آن به وقوع می پیوندد، این اقدامات همچنین به نوبه خود باعث تغذیه پدیده اسلام هراسی، افکار افراطی و تروریستی و کاشتن بذر حقد و کیته و خشونت در عموم کشورهای جهان می شود.

وزیر خارجه عراق همچنین بر لزوم همکاری بین المللی برای مبارزه با این تفکراتی که منجر به توهین به مقدسات، نمادها و آتش زدن کتب آسمانی از جمله قرآن کریم می شود هم تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش گوترش به نامه آیت الله سیستانی درباره قرآن سوزی در سوئد

واکنش گوترش به نامه آیت الله سیستانی درباره قرآن سوزی در سوئد