مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 17:152023-07-04اقتصادي

تفاهم نامه هایی که رییسی در سفرهای خارجی خود امضا کرد


تعدد اسناد، تفاهم نامه ها و قراردادهای تجاری و به طور کل دیپلماتیک در سفرهای خارجی رییس جمهور ایران در 21 ماه اخیر، این انتظار را به وجود می آورد که مسؤولیت اجرای این اسناد به فراموشی سپرده نشود و وزارت خانه ها و سازمان های مرتبط با اسناد امضا شده، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه، یکی از راهبردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

به قول رییس جمهور، نگاه دولت، منافع اقتصادی کشور است و باید برنامه های بسیاری را برای توسعه همکاری با این کشورها تدارک دید؛ در واقع فقط دیپلماسی اقتصادی در سخن باقی نماند و به اجرا برسد.

به عبارتی، عزم و اراده سیاسی دو کشور باید خود را در ارقام، اعداد و مبادلات اقتصادی، صادرات و واردات، افزایش سرمایه گذاری های متقابل، تردد اتباع دو کشور، لغو رواید، تعرفه های ترجیحی و برقراری پروازها نشان دهد.

همه این موارد به معنای آن است که صِرف امضای قرارداد رسیدن به مقصود نیست و دشوارتر و مطلبوتر از آن اجرای اسناد امضا شده است.

در این شرایط با توجه به استراتژی دولت سیزدهم برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، باید بتوانیم فرصت ورود به بازارهای همسایه را بدست آوریم که البته نیازمند توسعه مناسبات سیاسی است که با سفرهای رییس جمهوری در حال انجام بوده و اکنون نیاز است دیگر مسئول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه هایی که رییسی در سفرهای خارجی خود امضا کرد

تفاهم نامه هایی که رییسی در سفرهای خارجی خود امضا کرد