مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 06:052023-07-09اقتصادي

ایران در بزنگاه مرجعیت علمی و شتاب رقیبان/چرا شیب رشد علمی کم شد؟


مقایسه میزان تولید علم و شیب رشد این تولیدات در کشور نشان از آن دارد که اگرچه میزان تولیدات و جایگاه علمی نسبت به گذشته تغییر زیادی نداشته اما شیب رشد علمی در بزنگاه مهمی قرار دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه دانش و فناوری: پس از انتشار گزارش های سالانه درباره میزان تولید علم ایران، میزان استنادات علمی و همچنین گزارش فعالیت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی کشور در نمایه های بین المللی، در محافل علمی کشور زمزمه هایی مبنی بر کاهش شیب رشد علمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به دو سه سال اخیر مطرح شده است.

این موضوع زمانی بیشتر پررنگ شد که گزارش هایی مبنی بر سرمایه گذاری کشورهای منطقه در حوزه تولید علم و پیشی گرفتن آنها از ایران مطرح و این مسئله باعث شد نگرانی از بابت از دست رفتن رتبه اول منطقه در تولید علم مطرح شود.

اما واقعیت ادعاها درباره کاهش شیب رشد علمی ایران و وضعیت علمی در نمایه های بین المللی که ثبت کننده مقادیر علمی ایران هستند، چیست؟ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام و مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم در پاسخ به مهر این موضوع را روشن کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در بزنگاه مرجعیت علمی و شتاب رقیبان/چرا شیب رشد علمی کم شد؟

ایران در بزنگاه مرجعیت علمی و شتاب رقیبان/چرا شیب رشد علمی کم شد؟