مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-15بين الملل

آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟


عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می گیرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - امیرعلی ابوالفتح در روزنامه خراسان نوشت: در تمام دوران پیش از 24 فوریه 2022، هرگاه روس ها از آمریکایی ها می خواستند که با عضویت اوکراین در ناتو موافقت نکنند، آمریکایی ها می گفتند که درهای ناتو به روی همه باز است و روس ها از حق وتو برای پذیرش اعضای جدید در ناتو برخوردار نیستند.

با این رویکرد آمریکایی ها، جریان ناتوگرا در اوکراین اطمینان یافت که آمریکا به پشتگرمی قدرت نظامی و اقتصادی خود اجازه نمی دهد روسیه در روند عضویت اوکراین در ناتو اخلال ایجاد کند.

اما حالا که بیش از یک سال و نیم از حمله تمام عیار روسیه به اوکراین می گذرد، آمریکایی ها می گویند عضویت اوکراین در ناتو زمانی که این کشور در حال جنگ با روسیه است، اقدام سازنده ای نیست چون در صورت پیوستنش، ناتو عملا در مسیر جنگ با مسکو قرار می گیرد.

به عبارت دیگر، اکنون روسیه به طور غیر رسمی و بالاجبار از حق وتو برای پذیرش اوکراین در ناتو برخوردار شده است و تا زمانی که در جنگ با اوکراین به سر می برد، این کشور نمی تواند به ناتو بپیوندد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟

آینده عضویت اوکراین در ناتو چه خواهد شد؟