مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:312023-07-15پزشكي

برخی مکمل های لاغری و چاقی اختلالات روانی به دنبال دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مریم دایی، مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص داروهای لاغری غیرمجاز و عوارض جانبی آن ها، گفت: به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان غذا و دارو، بررسی های آزمایشگاهی نمونه کپسول های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ و به فروش میرسد وجود ماده خطرناک مت-آمفتامین (شیشه) در این فرآورده ها را اثبات می کند.

وی افزود: نمونه هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فرآورده گیاهی لاغری به نام گلوریا در شبکه های اجتماعی به فروش می رسد حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد.

منابع مختلف غیرمجاز، این فرآورده تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در سایت های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری ها عرضه می کنند.

دایی تصریح کرد: داروها و مکمل هایی که در شبکه های ماهواره ای از جمله متابولایف، ترمولایف، ترمالین ، زیماکس، پیتنت لاین ،اولترا لیپولین ، زنادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکور، لیپولاین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالایف، آید فین و بوتانیکال اسلیمینگ تبلیغ می شود، غیرمجاز و نامعتبر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی مکمل های لاغری و چاقی اختلالات روانی به دنبال دارد

برخی مکمل های لاغری و چاقی اختلالات روانی به دنبال دارد