مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:572023-07-12اجتماعي

زمینه ثبت مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران فراهم می شود


با توجه به اینکه 85 درصد از پهنه جنگل های مریوان را بلوط در برگرفته است در تلاش هستیم مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران ثبت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان، بهزاد شریفی پور ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار در مریوان اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت آحاد مردم و بخشی از دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستان مریوان برگزار شد و امیدواریم بستری برای حساس سازی هرچه بیشتر مردم نسبت به توجه به منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان افزود: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اینکه درخت بلوط شناسنامه زاگرس است و این گونه بسیار با ارزش به عنوان یکی از گونه هایی که در اکوسیستم های طبیعی جنگل های زاگرس و خاصتا مریوان در طول دوران اکولوژیکی خود عمری چند هزار ساله دارد و نمادی برای این شهرستان است در جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار مشارکت داشته ایم.

شریفی پور با بیان اینکه 85 درصد از پهنه جنگل های مریوان را درختان بلوط به خود اختصاص داده است، افزود: درختان بلوط نقش مهمی در تنظیم گردش آب، چرخه طبیعت و تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن دارد.

وی از برنامه ریزی و تلاش برای معرفی مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران خبر داد و گفت: اجرای طرح مردمی کاشت درخت بلوط با همکاری مشارکت سمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه ثبت مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران فراهم می شود

زمینه ثبت مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران فراهم می شود