مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-12اجتماعي

رصد درخشان ترین سیاره فراخورشیدی


تلسکوپ فضایی چیاپس(CHEOPS) متعلق به آژانس فضایی اروپا درخشان ترین سیاره ی فراخورشیدی در فضا را به تصویر می کشد که اندازه ای مشابه سیاره نپتون دارد.

- جی پلاس، به نقل از آی ای، این سیاره ی فراخورشیدی فوق العاده داغ در کمتر از یک روز به دور ستاره ی میزبان خود می چرخد و با ابرهای فلزی بازتابنده نور پوشیده شده است که باعث می شوند این سیاره مانند یک گلوله ی آینه ای بدرخشد.

ماموریت چیاپس آژانس فضایی اروپا اولین ماموریت فضایی است که به مطالعه ی ستاره های درخشان و نزدیک که میزبان سیارات فراخورشیدی هستند، اختصاص داده شده است.

از سال 2019، هدف این ماموریت مشاهده ی جهان های بیگانه و انجام مشاهدات با دقت بالا روی اندازه ی سیاره در هنگام عبور از مقابل ستاره میزبان خود بوده است.

اکنون این ماهواره ثابت کرده که در ثبت تصاویری از بزرگترین آینه شناخته شده در کیهان توانایی دارد و از درخشان ترین سیاره ی فعلی یعنی زهره که لایه ای از ابر ضخیم آن، حدود 75 درصد از نور خورشید را منعکس می کند، پیشی گرفته است.

سیاره فراخورشیدی فوق داغ تازه کشف شده با اندازه ای مشابه نپتون به نام LTT9779b هشتاد درصد از نور ستاره میزبان خود را بازتاب می کند.

این سیاره که تنها در عرض 19 ساعت به دور ستاره خود می چرخد، برای اولین بار در سال 2020 در ماموریت تس ناسا کشف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد درخشان ترین سیاره فراخورشیدی

رصد درخشان ترین سیاره فراخورشیدی