مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 20:552023-07-10بين الملل

نظر لاوروف درباره روابط ایران با عربستان


وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد که از سرگرفته شدن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، فضای مثبت تری را در منطقه ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی از برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

وی که این سخنان را در ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه مطرح می کرد، گفت: همانطور که می دانید، عربستان سعودی اخیرا روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را از سرگرفته است که به طور کلی فضای مثبت تری را در منطقه ایجاد می کند .

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنانش گفت: ما دیدگاه های شرکای خود را با هدف جستجویی راه حل های سازش به اشتراک می گذاریم آمادگی برای در نظر گرفتن منافع یکدیگر و همه طرف های درگیر را داریم .

ششمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در مسکو آغاز شده است.

هدف از این نشست تقویت روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه است که طی آن به بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی پرداخته خواهد شد.

پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، در ژوئن سال 2022 میلادی با حضور سرگیی لاوروف در ریاض -پایتخت عربستان سعودی- برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر لاوروف درباره روابط ایران با عربستان

نظر لاوروف درباره روابط ایران با عربستان