مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:252023-06-28بين الملل

آل صادق: راهکار برای آزادسازی پول های ایران در عراق وجود دارد


سفیر ایران در بغداد ضمن اشاره به استمرار روابط دو کشور در حوزه های مهم، تاکید کرد که برای آزادسازی پول های ایران در عراق راهکار وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد کاظم آل صادق ، سفیر ایران در بغداد در گفت وگو با شبکه العهد عراق درباره مهم ترین تحولات و ابعاد همکاری ها بین دو کشور صحبت کرد.

سفیر تهران در بغداد درباره بازپرداخت بدهی های عراق به ایران تصریح کرد: بدهی وزارت برق به یک بانک عراقی سپرده می شود، اما به دلیل تحریم های ناعادلانه اقدام برای پرداخت صورت نگرفت؛ با این حال راهکار دیگری برای آزادسازی پول ها، وجود دارد.

احمد موسی ، سخنگوی وزارت برق عراق هفته گذشته خبر داده بود که وزارت برق عراق همه بدهی عراق به ایران بابت واردات گاز از این کشور را پرداخت کرده است.

وی تاکید داشت: این پول در صندوق امانی بانک تجارت عراق است، اما این بانک به دلیل تحریم های آمریکا در انتقال آن به دولت ایران با مشکل مواجه است.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به پرداخت بدهی واردات گاز از ایران توسط عراق واکنش داده بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات یا توافق کوچکی بین آمریکا و ایران در این موضوع انجام گرفته یا خبر، گفت: من فقط می گویم هیچ تغییری در سیاست ما در قبال ایران یا عراق ایجاد نشده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل صادق: راهکار برای آزادسازی پول های ایران در عراق وجود دارد

آل صادق: راهکار برای آزادسازی پول های ایران در عراق وجود دارد