مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-05بين الملل

بندر فاو؛ برگ برنده عراق برای مهار ترکیه


پروژه عظیم بندر فاو به عنوان یک مسیر استراتژیک اتصال عراق به مدیترانه و اروپا، می تواند منجر به ارتقای جایگاه و موقعیت سیاسی و اقتصادی عراق در منطقه شود.

- : چند سالی است که عراق از مقاطع سخت و دشوار مبارزه با ترور و بی ثباتی و ناآرامی داخلی عبور کرده و حالا قدم در مسیر توسعه سیاسی و اقتصادی نهاده است.

به نظر می رسد که پروژه عظیم بندر فاو به عنوان یک مسیر استراتژیک اتصال عراق به مدیترانه و اروپا، می تواند منجر به ارتقای جایگاه و موقعیت سیاسی و اقتصادی عراق در منطقه شود.

این گزارش می کوشد تا ضمن اشاره به اهمیت استراتژیک این پروژه برای عراق، نتایج آن برای ترکیه و دیگر کنشگران را نیز بررسی کند.

توسعه فاو، برای عراق یک هدف مهم است که از سال 2010 میلادی، برای تحقق آن گام بر داشته شده اما مشکلاتی همچون ظهور گروه های تروریستی نظیر داعش و بی ثباتی های سیاسی داخلی، مانع از تکمیل کار شد.

اما حالا محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، تلاش برای تکمیل پروژه را به یک اولویت حیاتی تبدیل کرده و نخستین بار، در کنفرانس یک روزه وزرای حمل و نقل کشورهای منطقه در بغداد، اعلام کرد که این پروژه 17 میلیارد دلاری، به عنوان بخشی از مگا پروژه مسیر توسعه ، انتقال کالا از خلیج فارس به اروپا را از طریق بندر بزرگ فاو در بصره، در جنوب عراق از طریق شبکه ای از راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بندر فاو؛ برگ برنده عراق برای مهار ترکیه

بندر فاو؛ برگ برنده عراق برای مهار ترکیه