مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 15:452023-06-24سياسي

آب رودخانه کرج مجدد رهاسازی می شود


مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اینکه عملیات فلشینگ و رهاسازی مجدد آب رودخانه کرج در مسیر اصلی به زودی انجام می شود، گفت: طی یک هفته تلاش، - داود نجفیان، مدیرعامل آب منطقه ای استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، از رهاسازی آب رودخانه کرج از چهار-تیرماه، خبر داد و گفت: اغلب کارشناسان برای جمع آوری حجم رسوبات ایجاد شده، برآورد یک ماهه دادند اما پیمانکاران شرکت آب منطقه ای البرز با خلاقیت و ابتکار عمل در مدت یک هفته این عملیات را در زمانی کوتاه اجرا کردند لذا تصمیم داریم شیوه نامه و متد مدیریت بحران سیل اخیر را برای کنترل اتفاقات دیگر، ثبت کنیم.

وی افزود: بعد از رها سازی رودخانه، حدود 6 ساعت، کدورت آب بالا می رود و امکان برداشت در تصفیه خانه وجود ندارد بنابراین باید حداکثر منابع مخازن تا رفع کدورت آب و انتقال به تصفیه خانه های تهران و کرج، تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز از اهالی منطقه که در انحراف رودخانه و اجرای عملیات لایروبی، بخشی از ملک و باغ خود را در اختیار آب منطقه ای قرار دادند، قدردانی کرد.

نجفیان به خالی شدن کل رسوبات بالا دست و پیرامون رودخانه تاکید کرد و گفت: مجموع این پروژه ملی بوده و انتظار می رود برای پایداری مطلوب، منابع مالی نیز تأمین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب رودخانه کرج مجدد رهاسازی می شود

آب رودخانه کرج مجدد رهاسازی می شود