مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 05:052023-07-07ورزشي

مردم کرمان پای کارِ غدیر


اگر سری به خیابان ها زده باشید حتما متوجه شده اید که امسال مردم با چه شور و اشتیاقی پای کار غدیر آمده و برای بیعت با علی(ع) در و دیوار شهر را آذین بسته و آن را به نقل و نبات آراسته اند، - به خبرگزاری فارس از کرمان، عید است و شهر چه لباس قشنگی از مهر و عشق پوشیده، رنگارنگ است با رایحه گل های محمدی و بازتاب زیبای رقص نور!صدای جشن و سرور می آید و موجی از ذوق و شادی خیابان ها را پر کرده است.

هرجا که می روی صحبت از غدیر است، هرکسی به شیوه خودش با مولای متقیان بیعت می کند، یکی شربت و شیرینی تعارف می کند و یکی هم مشتت را پر از شکلات می کند و می رود، وجه اشتراک شان هم لبخند است.

به عشق علی، رایگان فریادی از ایستگاه اتوبوس توجهم را جلب می کند و صدایش در گوش شهر می پیچد، رایگان است، کارت نزنید! اولین عیدی و اولین استارت شب عید را سازمان اتوبوسرانی می زند و از همان ساعات اولیه صبح اعلام می کند: عبور و مرور با اتوبوس در سطح شهر رایگان است.

جشن ها کم کم اوج می گیرند و شب عید به بالاترین میزان می رسند، جای جای شهر صدای حیدر حیدر می آید، آسمان را می شکافد و به معراج می رسد.

 باید کودکان را با غدیر آشنا کنیم می خواهم از خیابان عبور کنم، لحظه ای نگاهم به کنار خیابان کشیده می شود، پرچم منور آقا اباعبدالله میخ کوبم می کند و ثانیه هایی به آن خیره می شوم، از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم کرمان پای کارِ غدیر

مردم کرمان پای کارِ غدیر