مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:072023-07-04بين الملل

نخست وزیر هند به ایران به عنوان عضو جدید سازمان شانگهای خوش آمد گفت


نخست وزیر هند در سخنرانی افتتاحیه اجلاس شانگهای به ایران به عضو عضو جدید و رسمی سازمان شانگهای خوش آمد گفت و از آن استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نارندرا مودی نخست وزیر هند در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای از ایران به عنوان عضو جدید سازمان شانگهای یاد کرد و به ایران تبریک گفت.

نشست ویدئو کنفرانسی سازمان شانگهای به میزبانی هند امروز 4 جولای در حال برگزاری است.

برای شرکت در این نشست که برای اولین بار تحت ریاست هند برگزار می شود، کشورهای ازبکستان، روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، پاکستان و ایران دعوت شده اند.

علاوه بر نارندرا مودی در این نشست مجازی شی جینپینگ رییس جمهور چین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، آیت الله رییسی رییس جمهور ایران، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و چند تن از رهبران آسیای مرکزی نیز حضور دارند.

  روز جمعه دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: عضویت کامل ایران در نشست آتی این سازمان رسما اعلام می شود و از 13 تیر از همه حقوق کشورهای عضو برخوردار خواهد بود.

ژانگ مینگ ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این گفت وگو، ضمن ابراز خرسندی از عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، تأکید کرد: عضویت کامل ایران در نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر هند به ایران به عنوان عضو جدید سازمان شانگهای خوش آمد گفت

نخست وزیر هند به ایران به عنوان عضو جدید سازمان شانگهای خوش آمد گفت