مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 23:252023-07-16اقتصادي

حجم آب پشت سدهای آذربایجان غربی به 1.3میلیارد مترمکعب رسید


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین پایش آب پشت سدهای استان به یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته100 میلیون مترمکعب کمتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید رستگاری عصر یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان غربی، افزود: امسال شاهد بارش 326 میلی متری در استان هستیم که هرچند 11 درصد از سال گذشته بیشتر است ولی پنج درصد نسبت به درازمدت کاهش دارد.

وی افزود: در حوضه دریاچه ارومیه هم 330 میلی متر بارش ثبت شده که 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد ولی در این بخش هم نسبت به درازمدت بیش از پنج درصد کاهش داریم.

رستگاری با بیان اینکه البته میزان کاهش سطح آب در برخی سدهای استان، بیشتر بوده و باید توجه ویژه ای به مصارف داشته باشیم، ادامه داد: سطح آبخوان ها هم در استان یک متر کاهش یافته و همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به مصارف بهینه آب در فصل گرم امسال گفت: شاهد کاهش 11 درصدی منابع آب پشت سدها در استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: امسال شاهد کاهش منابع آبی استان در اکثر بخش ها هستیم و باید همه نهادها، بهره برداران منابع آبی و مردم در زمینه مدیریت منابع آب، سهم خود را ایفا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب پشت سدهای آذربایجان غربی به 1.3میلیارد مترمکعب رسید

حجم آب پشت سدهای آذربایجان غربی به 1.3میلیارد مترمکعب رسید