مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-16بين الملل

وضعیت بغرنج کارمندان و بهداشت نوار غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی


تعویق مکرر پرداخت حقوق کارمندان و وضعیت فروپاشیده بخش بهداشت با کمبود دارو از جمله مشکلات فلسطینیان در سایه محاصره خفقان آور رژیم صهیونیستی بر نوار غزه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فلسطین الیوم، عونی الباشا، معاون وزیر دارایی دولت حماس در نوار غزه گفت که  بیش از 40 هزار کارمند شاغل در نوار غزه از تاخیر در دریافت حقوق خود رنج می برند.

وی با بیان اینکه نوار غزه در نتیجه محاصره و تحریم ها از سوی رژیم صهیونیستی با مشکلات مالی شدیدی روبه روست، گفت:  با افزایش هزینه ها نسبت به درآمدها کسری مالی ماه به ماه بیشتر می شود و از همین رو حقوق ماه ژوئن کارمندان که معمولا تنها  60 درصد حقوق پایه پرداخت می شود، نیز به تعویق افتاده است.

الباشا در خصوص علل این بحران، آن را ناشی از کاهش 10 میلیون دلار کمک مالی قطر دانست که در شش ماه گذشته به سه میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت مصر بر بودجه وزارت دارایی حماس تأثیر گذاشته است، گفت: در یکی از ماه ها به قیمت یک خط لوله گاز، یارانه دادیم تا با گاز همان قیمت معمول به دست شهروندان برسد.

الباشا با تاکید بر اینکه حقوق حق هر کارمندی است، اما بحران مالی و محاصره این موضوع را تحت تاثیر قرار داد، تاکید کرد: این وزارتخانه در تلاش است تا از شدت محاصره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بغرنج کارمندان و بهداشت نوار غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی

وضعیت بغرنج کارمندان و بهداشت نوار غزه در سایه محاصره رژیم صهیونیستی