مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-05پزشكي

نکاتی طلایی در تغذیه بیماران دیابتی


رییس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش و تاثیر تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت به بیان توصیه های کاربردی درخصوص تغذیه در بیماران دیابتی پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرشته فزونی، گفت: تغییر الگوی غذایی مردم و مصرف بی رویه فست فودها، نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی، غذاهای چرب و سرخ شده، مواد قندی و شیرین و کاهش مصرف میوه و سبزی ها و عدم فعالیت بدنی کافی از عوامل موثر در بروز اضافه وزن، چاقی و دیابت در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم برنامه غذایی مناسب در مبتلایان به بیماری دیابت و تنظیم زمان صرف وعده های اصلی غذا و میان وعده ها با هدف کنترل وزن، قند، چربی و فشارخون صورت می گیرد.

به گفته فزونی، با رعایت یک رژیم غذایی مناسب در کنار درمان دارویی و کنترل قند خون می توان عوارض مزمن ناشی از بیماری دیابت نظیر نارسایی کلیوی، فشارخون بالا و بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد.

وی تاکید کرد: رژیم غذایی بیماران دیابتی ضمن این که حاوی انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزمره است باید به کنترل وزن بدن فرد نیز کمک کند.

همچنین باید پروتیین کافی و ریزمغذی های مورد نیاز از جمله ویتامین های گروه B را نیز تامین کند که نقش مهمی در کنترل اختلالات عصبی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی طلایی در تغذیه بیماران دیابتی

نکاتی طلایی در تغذیه بیماران دیابتی