مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:452023-06-28اقتصادي

تولید زودهنگام گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان


با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت برای پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان وتولید زودهنگام گاز از فاز11 میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان مقرر شدعملیات توسعه آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در حاشیه مراسم نصب سکوی فاز 11 پارس جنوبی گفت: فاز 11 پارس جنوبی از نظر موقعیت جغرافیایی برای شرکت ملی نفت ایران در خور توجه است.

وی با بیان این که از سال 1379 تا کنون شرکت های بین المللی در این طرح مشارکت و ابراز علاقمندی کرده اند، افزود: شرکت توتال در سال 1396 قراردادی را به امضا رساند اما به دلیل تحریم ها به شرکت cmpc واگذار کرد که این شرکت هم به دلایل مشکلات تحریمی از این پروژه کنار کشید.

او ادامه داد: با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت ایران به منظور پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان و با هدف تولید زودهنگام گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان و تجهیزات موجود، مقرر شد شرکت ملی نفت ایران عملیات توسعه را آغاز کند که نیاز به سکو داشت.

تأمین آن 3 سال زمان نیاز داشت که در این مدت از سکوی 12 سی استفاده شد.

وی تصریح کرد: جا به جایی یک سکوی بهره برداری از موقعیت خود به موقعیتی جدید اقدامی ابتکاری و راهگشا از سوی شرکت ملی نفت ایران برای سرعت بخشی به روند توسع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زودهنگام گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان

تولید زودهنگام گاز از فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان