مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:352023-07-06سياسي

از سرگیری قریب الوقوع مناسبات دیپلماتیک ایران و سودان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حضور دارد، - وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارش با سرپرست وزارت خارجه سودان گفت: نحوه از سرگیری قریب الوقوع مناسبات دیپلماتیک سودان و ایران را بررسی کردیم و در جریان آخرین تحولات داخلی این کشور قرار گرفتم.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حضور دارد، امروز (پنجشنبه) با علی الصادق علی همتای سودانی در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار برای نخستین بار بعد از قطعی روابط دیپلماتیک ایران و سودان و بعد از هفت سال و نیم انجام شد.

در همین ارتباط حسین امیرعبداللهیان عنوان کرد: در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد با سرپرست وزارت امور خارجه ⁧سودان⁩ دیدار و نحوه از سرگیری قریب الوقوع مناسبات دیپلماتیک سودان و ایران را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان آخرین وضعیت تحولات داخلی سودان قرار گرفتم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر راه حل سیاسی و دوری از جنگ تأکید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری قریب الوقوع مناسبات دیپلماتیک ایران و سودان

از سرگیری قریب الوقوع مناسبات دیپلماتیک ایران و سودان