مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-15اقتصادي

330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور داریم


330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور وجود دارد که با استفاده از مکانیزم های مالی و اعتباری روند مقام سازی آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

- سید محمد آیینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به به اینکه 330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: روند مقاوم سازی این بناها با استفاده از مکانیزم های مالی و اعتباری پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه با مصوبه ستاد ملی باز آفرینی شهری مرمت و مقاوم سازی بافت های تاریخی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: باید توجه داشت که ستاد بازآفرینی شهری بدلیل شرایط خاص بافت های تاریخی که بخاطر ارزش های فرهنگی، معماری و شهرسازی، حفظ آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده با مداخلاتی بیش از بافت های فرسوده مواجه است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه در بافت فرسوده نگاه بر تخریب و نوسازی بنا است، خاطرنشان کرد: اما بناها در بافت تاریخی باید نگهداری شوند و نگاه بر مرمت و مقاوم سازی است.

وجود 11 هزار و 150 واحد مسکونی ناپایدار در شهر اصفهان آیینی با اشاره به اینکه استان اصفهان با حدود 33 شهر دارای بافت تاریخی مصوب بیشترین سهم را در این طرح دارد، گفت: استان اصفهان 4 هزار و 450 هکتار و شهر اصفهان یک هزار و 950 هکتار بافت تاریخی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور داریم

330 هزار بنای ناپایدار مسکونی در کشور داریم