مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 14:252023-06-27اقتصادي

وزارت جهاد کشاورزی در پرونده «رانت چای» همه را دور زد؛ از مصرف کننده تا بانک مرکزی


یک فعال بخش خصوصی با اشاره به اعطای رانت ویژه برای واردات چای به یک شرکت خاص از سوی وزارت جهاد، گفت: علی رغم زیان کارخانجات تولید داخل و نجومی شدن قیمت چای در بازار، - ، افزایش قیمت چای در بازار طی هفته های اخیر اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است و آنطور که عنوان می شود با توجه به میزان تولید داخلی و میزان ارزی که برای واردات این کالا اختصاص داده شده نباید کشور با چنین شرایطی مواجه باشد.

 پیگیری های تابناک نشان می دهد که تخلف بزرگ وزارت جهاد کشاورزی در حوزه واردات چای و اعطای رانت ویژه به یک شرکت خاص برای واردات منجر به چنین نابه سامانی بزرگی در بازار داخلی شده است.

 در واقع وزارت خانه مذکور ارز مورد نیاز برای واردات چای (برای مصرف دو سال و نیم کشور) را به شرکتی خاص داده و سایر کارخانجات تولیدی که کالای آنان در گمرکات مانده موفق به دریافت ارز نشدند و خط تولید آن ها دچار اختلال شده است.

یک فعال صنف چای که نمی خواست نامش فاش شود، در این زمینه به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به دنبال چالش های ایجاد شده، اخیرا ستاد تنظیم بازار با آزاد شدن ثبت سفارش چای برای کارخانجات تولیدی موافقت کرده.

 اما ما معتقدیم که نیازی به مطرح شدن این مسأله در ستاد تنظیم بازار هم نبوده و وزارت جهاد کشاورزی فقط برای وقت کشی چنین طرحی را اجرا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت جهاد کشاورزی در پرونده «رانت چای» همه را دور زد؛ از مصرف کننده تا بانک مرکزی

وزارت جهاد کشاورزی در پرونده «رانت چای» همه را دور زد؛ از مصرف کننده تا بانک مرکزی