مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 09:052023-06-29سياسي

سازمان مجاهدین یا منافقینِ خلق// آماده انتشار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو، محمد حسین طارمی؛ تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در حوالی سال 1334 که تعدادی از آن ها از بچه های انجمن اسلامی دانشگاه تهران و نفرات بعدی از اعضای قشر دانشجویی نهضت آزادی بودند که از سال 1341 با یکدیگر فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبرگزاری دانشجو ، محمد حسین طارمی؛ تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در حوالی سال 1334 که تعدادی از آن ها از بچه های انجمن اسلامی دانشگاه تهران و نفرات بعدی از اعضای قشر دانشجویی نهضت آزادی بودند که از سال 1341 با یکدیگر فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند.

اعضای دانشجویی نهضت آزادی به نام حسن نیک بین و نفراتی از انجمن اسلامی از همان ابتدای تشکیل نهضت مرتبا رهبران این نهضت را به سازش کاری با رژیم پهلوی متهم می کردند.

تقریبا پس از قیام 15 خرداد و دستگیری این سه نفر از حوالی 1342 از زندان آزاد شدند و با جمع بندی شرایط سیاسی کشور و اتفاقاتی که نهضت آزادی را با خود درگیر کرده بود، اقدام به تشکیل سازمان مجاهدین خلق کردند.

پس از تشکیل سازمان نفرات کلاس ها را با عناوین ایدئولوژی، اقتصاد، سیاست و تشکیلات آموزش می دادند و رفته رفته آنقدر اعضای جدید به آن ها اضافه شد تا مجبور شدند نفرات و اعضای جدید را رده بندی و اعضای مرکزی را رده بندی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان مجاهدین یا منافقینِ خلق// آماده انتشار

سازمان مجاهدین یا منافقینِ خلق// آماده انتشار