مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:452023-06-26سياسي

توانمندسازی معلولان، نیازمند توجه به قوانین است


توانمندسازی معلولان مستلزم توجه روزافزون آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: توانمندسازی معلولان مستلزم توجه روزافزون آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است.

اعظم حسن زاده در گفت و گو با ایسنا استفاده از فرصت های برابر را حق افراد معلول در جامعه دانست و افزود: به آن دسته افرادی که با تأیید کمیسیون پزشکی توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت بهزیستی با انواع معلولیت ها در اثر اختلال و آسیب جسمی و حسی (بینایی، شنوایی)، ذهنی و روانی و یا توأم با محدودیت قابل توجه و مشارکت های اجتماعی مواجه هستند، معلول گفته می شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید صرف تنها یک روز به فکر معلولان بود، اظهار کرد: اگر نگاه جامعه را به معلولان، تغییر دهیم در ایجاد روحیه خودباوری این قشر، گام مهمی برداشته ایم.

رییس اداره بهزیستی کاشمر عنوان کرد: اختصاص نمادین یک روز یا یک هفته به افراد دارای معلولیت در واقع به سبب معطوف داشتن اذهان عمومی و آگاه سازی آحاد جامعه به مسائل مرتبط با معلولان و احیاء حقوق آن ها و لزوم برابر سازی فرصت ها و بهره مندی عادلانه معلولان از تسهیلات اجتماعی همچون خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندسازی معلولان، نیازمند توجه به قوانین است

توانمندسازی معلولان، نیازمند توجه به قوانین است