مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-21سياسي

افزایش پرداختی از جیب بیماران/ پرداختی دولت به بیمه ها صدقه نیست


برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما این هفته با بررسی سهم بیمه ها در توسعه خدمات نظام سلامت برگزار و در این برنامه بر لزوم تقویت منابع بیمه ها برای حمایت از بیماران و قطع رابطه مالی تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه خدمات درمانی در سال 1374 به استناد قانون تأسیس شد و بعدها این سازمان به استناد ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد و هدف از تشکیل این سازمان، پوشش بیمه آحاد جامعه بوده است و در این راستا حرکت می کند.

وی افزود: چهار گروه از افراد مهم و عمده جامعه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند؛ یک گروه ثابت و عمده، صندوق کارکنان دولت و شامل کارکنان دولت و خانواده های آنها هستند که در حال حاضر حدود 5 میلیون بیمه شده دارد.

حدود 20 میلیون نفر از بیمه شدگان این سازمان در قالب صندوق روستاییان نیز شامل روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای کمتر از 20 هزار جمعیت، تحت پوشش هستند.

شایانفر ادامه داد: صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت شامل مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام، خانواده های شهدا و جانبازان، اتباع خارجی، دانشجویان و طلاب و روحانیون حوزه های علمیه، سه میلیون نفر تحت پوشش دارد و گروه دیگر نیز که ماهیتاً خویش فرما هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پرداختی از جیب بیماران/ پرداختی دولت به بیمه ها صدقه نیست

افزایش پرداختی از جیب بیماران/ پرداختی دولت به بیمه ها صدقه نیست