مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 16:002023-07-11پزشكي

بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا


کنفرانس علمی«فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا »به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیستم تیرماه برگزار شد.

- در کنفرانس علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انجام شد؛ بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا کنفرانس علمی فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیستم تیرماه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این وبینار که با سخنرانی دکتر شمسعلی رضازاده، داروساز، متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، فرآورده های گیاهی موثر در درمان بیماریهای کبد و صفرا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر رضازاده در این وبینار با اشاره به این که کبد با وزن 1500 گرم، یک پنجاهم وزن بدن را تشکیل می دهد و مسئولیت تولید پروتیین ها، ترشح اسیدهای صفراوی، دفع سموم، ذخیره گلیکوژن و ویتامین ها را بعهده دارد، علائم و نشانه های این بیماری را برشمرد.

این عضو هیات علمی در ادامه درخصوص علل کبد چرب توضیحاتی را ارائه داده و راه های تشخیص کبد چرب را سونوگرافی ، بیوپسی،فیبرواسکن ، بادی کامپوزیشن و انجام آن را برای ورزشکاران، دیابتی ها ، افراد چاق و بالای 60 سال ضروری دانستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا

بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کبد و صفرا