مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-09اقتصادي

چرا مرغ گران شد؟


هزینه تولید، عرضه و تقاضا و وضعیت تولیدکنندگان، 3 عامل اصلی در قیمت گذاری گوشت مرغ محسوب می شود که تغییرات آنها باعث شده قیمت این کالای اساسی به حوالی 100هزار تومان برای هر کیلوگرم برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، آغاز حرکت افزایشی قیمت گوشت مرغ به زمان حذف ارز ترجیحی در اوایل سال گذشته برمی گردد که تمهیداتی هم برای خنثی سازی آن انجام شد؛ اما اصل ماجرا چیست؟ آنالیز قیمت گوشت مرغ در سال 1401 حاکی از این است که با حذف ارز ترجیحی، انتظار افزایش قیمت مرغ تا 100هزار تومان وجود داشته و در ماه های گذشته تا این رقم هم رسیده است که با مداخله دولت، قیمت آن کاهش یافته است؛ اما از تحولات بازار چنین به نظر می رسد که گوشت مرغ باز هم در حال بالا رفتن است.

جدای از اینکه با رشد قیمت گوشت، فرآورده های گوشتی و سایر مواد غذایی، تقاضا برای استفاده از گوشت مرغ افزایش یافته و محرکی برای گران تر شدن آن فراهم آورده است، یک مسئله دیگر نیز در حوزه تولید وجود دارد که توجه به آن می تواند به حل شدن این معادله کمک کند.

چندی پیش، پرویز فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور به نکته ای درباره دلایل افزایش قیمت مرغ اشاره کرد که البته از زمان حذف ارز ترجیحی از سوی کارشناسان اقتصادی، پیش بینی شده بود و باید برای رفع آن اقدامات عاجل انجام می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرغ گران شد؟

چرا مرغ گران شد؟