مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:402023-06-27پزشكي

تمام مشروبات الکلی «سَمی» هستند


رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه تمام مشروبات الکلی سمی هستند، گفت: در مقالات علمی نشان داده شده است که میزان بی خطری برای مصرف الکل (تقلبی و غیر تقلبی) صفر است و بسیاری از عوارض مصرف مانند کوری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر شاهین شادنیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه همه الکل ها اعم از اتانول (الکل اتیلیک) یا الکل چوب، متانول و.

فی نفسه سمی هستند، گفت: چیزی به عنوان الکل غیرسمی وجود ندارد؛ اما چیزی که در جامعه به غلط مصطلح شده این است که اتانول غیر سمی است و تنها الکل چوب یا متانول سمی هستند.

این دیدگاه هم به این علت شکل گرفته که افراد عوارض مصرف الکل چوب و متانول را با سرعت بیشتری نسبت به اتانول متوجه می شوند.

عوارض بلند مدت مصرف الکل وی با بیان اینکه تنها زمان بروز عوارض مصرف هر یک از انوع الکل ها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال فردی که مصرف کننده مزمن اتانول (الکل اتیلیک) است در دراز مدت دچار سیروز الکلی (کبد چرب و.

)، عوارض گوارشی، التهاب لوزالمعده، کم خونی و.

می شود.

میزان بی خطر در مصرف مشروبات الکلی وجود ندارد عضو هیئت مدیره انجمن سم شناسی و مسمومیت ایران، تاکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در نگارش مقالات علمی، حتی در کشورهایی که مصرف الکل در آنها منع شرعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام مشروبات الکلی «سَمی» هستند

تمام مشروبات الکلی «سَمی» هستند