مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 18:452023-07-15بين الملل

جنوب یمن، در چنگ عربستان و امارات


وضعیت اقتصادی و خدماتی در استان های تحت کنترل ائتلاف عربی در جنوب و شرق یمن به بن بست رسیده است و در این میان امارات و عربستان، دو عضو اصلی این ائتلاف تلاش می کنند با بهره برداری از وضعیت ملتهب به نفع خود عمل کنند.

- وضعیت اقتصادی و خدماتی در استان های تحت کنترل ائتلاف عربی در جنوب و شرق یمن به بن بست رسیده است و در این میان امارات و عربستان، دو عضو اصلی این ائتلاف تلاش می کنند با بهره برداری از وضعیت ملتهب به نفع خود عمل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در تحلیلی نوشت، در سایه دودستگی شدید میان تیم حامی ابوظبی داخل شورای ریاستی با تیم حامی ریاض در دولت مستعفی که توسط معین عبدالملک نخست وزیر رهبری می شود، وضعیت اقتصادی و خدماتی در استان های تحت کنترل ائتلاف سعودی در جنوب و شرق یمن به بن بست رسیده است اما آنچه صحنه را پیچیده می کند این است که اثر متقابل این دودستگی دیگر به جنگ سیاسی و رسانه ای محدود نمی شود بلکه به بسیج نظامی متضاد بین دو حزب منجر شده و به نظر می رسد در انتظار ساعت صفر است.

بر اساس شواهد، دره حضرموت عرصه جدید دور مورد انتظار خواهد بود که ممکن است آخرین دور یا ماقبل آخر باشد، با این فرض که المهره نیز یکی از سنگرهای باقی مانده عربستان سعودی است که امارات به دنبال تصرف کامل آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنوب یمن، در چنگ عربستان و امارات

جنوب یمن، در چنگ عربستان و امارات