مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:202023-06-27پزشكي

جان 109 بیمار در تربت حیدریه با پیوند اعضا نجات داده شده است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تا کنون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جان 109 بیمار با پیوند اعضا نجات داده شده است.

- محسن تدین در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این که سالانه حدود 18 هزار نفر نیازمند پیوند اعضا هستند و با هر پیوند، جان یک انسان نجات می یابد، اظهار کرد: هم اکنون 163 بیمار دیالیزی در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه دیالیز می شوند و 73 نفر نیز در صف پیوند کلیه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این که وظیفه ما آگاه سازی جمعی و ترغیب جامعه به اهدا عضو و این نجات خدا پسند است، افزود: یکی از اولویت ها و هدف ما در سال پیش رو فرهنگ سازی پیوند اعضا، تقدیر مناسب از خانواده های اهدا کننده عضو و در نتیجه افزایش پیوند و رساندن شاخص PMP دانشگاه به عدد 14 است و این مهم درگیر شدن و همیاری همه اداره ها و سازمان ها را می طلبد.

وی بیان کرد: خانواده های اهدا کنندگان عضو کار بزرگی انجام داده اند و این کار با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و به کمک ایثار ایشان، خانواده های زیادی به زندگی عادی برگشته اند و از این بزرگواران کمال تشکر و قدردانی را داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان 109 بیمار در تربت حیدریه با پیوند اعضا نجات داده شده است

جان 109 بیمار در تربت حیدریه با پیوند اعضا نجات داده شده است