مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-15پزشكي

شایع ترین سرطان در بین زنان و راه پیشگیری از آن چیست؟


کارشناس مبارزه با بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بروز سالیانه سرطان پستان در جهان در سال 2020 میلادی، نزدیک به 20 میلیون نفر بوده است که تا سال 2040 میلادی به بیش از 30 میلیون نفر خواهد رسید.

- جمشید ببرانوند در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان پستان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد، اظهار کرد: در صورت تشخیص به موقع و زود هنگام، تومور در مراحل اولیه و محدود بوده، در نتیجه درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه میزان بروز سالیانه سرطان پستان در سال 2020 میلادی، نزدیک به 20 میلیون نفر بوده است که تا سال 2040 میلادی به بیش از 30 میلیون نفر خواهد رسید، عنوان کرد: همچنین عدد مرگ و میر سالیانه از 10 میلیون نفر در همین مدت به بیش از 16 میلیون نفر می رسد.

به گفته کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هفتاد درصد از افزایش سرطان پستان در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در ایران نیز بیش از 135 هزار نفر مبتلا به سرطان پستان می شوند، گفت: این عدد تا سال 2040 میلادی با افزایش دست کم بیش از 115 درصدی به بیش از 290 هزار نفر خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین سرطان در بین زنان و راه پیشگیری از آن چیست؟

شایع ترین سرطان در بین زنان و راه پیشگیری از آن چیست؟