مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 08:452023-06-28سياسي

یک باغ و دو هوا


زمزمه ها برای از سرگیری ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در باغ 33 هکتاری رامسر در حالی دوباره از سر گرفته شده و سرنوشت این اثر تاریخی و پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی-تاریخی رامسر را در مسیری مبهم و پرسش برانگیز قرار داده که پارسال تصویبِ طرح مرمتِ این باغ به عنوان .

- ایسنا/مازندران زمزمه ها برای از سرگیری ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در باغ 33 هکتاری رامسر در حالی دوباره از سر گرفته شده و سرنوشت این اثر تاریخی و پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی-تاریخی رامسر را در مسیری مبهم و پرسش برانگیز قرار داده که پارسال تصویبِ طرح مرمتِ این باغ به عنوان عنصر کلیدی پرونده ثبت جهانی، امید رامسری ها برای به جریان افتادن پرونده ثبت جهانی را زنده کرده بود.

باغ ملی رامسر موسوم به باغ 33 هکتاری به همراه هتل قدیم و بلوار معلم عرصه های تاریخی به هم تنیده ای هستند که با شماره ثبتی 1520 و 1521 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

این باغ به همراه منظر طبیعی- تاریخی رامسر یکی از 2 طرح پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی مازندران بود که سال 1388 برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو ارسال شد، اما به دلیل وجود ساختمان نیمه کاره مجتمع فرهنگی و هنری در باغ از دستور ثبت جهانی خارج شد و در حال حاضر تا رفع مداخلات در فهرست موقت قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک باغ و دو هوا

یک باغ و دو هوا