مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-01سياسي

همکاری تجاری و اقتصادی محور دیدار مقامات ترکمنستان و ژاپن


در دیدار مقامات ترکمنستان و ژاپن وضعیت و چشم انداز مشارکت دو کشور در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان با رییس کمیته همکاری های اقتصادی و مدیر  اجرایی شرکت صنایع سنگین کاوازاکی دیدار و گفت وگو کرد.

مرداف در این دیدار تاکید کرد که امروز روابط ترکمنستان و ژاپن به یک سطح کیفی جدیدی رسیده و در این زمینه، سران دو کشور تلاش های ویژه ای برای ایجاد انگیزه برای اجرای همکاری های دوجانبه انجام می دهند.

همچنین بر اهمیت تبادلات پارلمانی در روابط بین دو کشور که ماهیت منظمی به خود گرفته و به بخش مهمی از روابط سیاسی دوجانبه تبدیل شده است، اشاره شد.

طی این دیدار وضعیت و چشم انداز مشارکت در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بررسی و خاطرنشان شد که در حال حاضر همکاری های اقتصادی ترکمنستان و ژاپن جنبه استراتژیک، پایدار و بلندمدت پیدا کرده است.

در این راستا، دو طرف کمیته های ترکمنی – ژاپنی در زمینه همکاری های اقتصادی را به عنوان مکانیزم مهمی برای همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه برشمردند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین با هیات نمایندگان پارلمان ژاپن به ریاست رییس دبیرخانه گروه دوستی پارلمانی دو کشور دیدار و گفت وگو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری تجاری و اقتصادی محور دیدار مقامات ترکمنستان و ژاپن

همکاری تجاری و اقتصادی محور دیدار مقامات ترکمنستان و ژاپن