مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 10:202023-06-22بين الملل

انگلیس یک مقام امنیتی را سفیر عراق کرد


وزارت خارجه انگلیس از تعیین مدیر اداره مبارزه با تروریسم این کشور به عنوان سفیر عراق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه انگلیس از تعیین استفان هیچن به عنوان سفیر این کشور در عراق خبر داد.

پیش از او استفان هیکی این مسئولیت را برعهده داشت.

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم، سفارت انگلیس در بغداد نیز در صفحه توییتری خود نوشت که او قرار است از ماه آتی میلادی (ژوییه) عهده دار این سفارتخانه باشد.

استیفن هیچن که به خوبی به زبان عربی تکلم می کند، طی سال های گذشته بیشتر به عنوان یک مقام امنیتی در وزارت خارجه انگلیس نقش آفرینی کرده است.

او از سال 2019 تاکنون مدیر بخش مبارزه با تروریسم بود؛ در سه سال پیش از آن نیز مدیریت بخش امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه انگلیس را برعهده داشت.

سفیر جدید انگلیس در عراق همچنین از سال های 2009 تا  2012 نیز رییس تیم سیاسی ایران در دپارتمان غرب آسیا و شمال آفریقا در وزارت خارجه انگلیس بود.

او که برای اولین بار عهده دار یک سفارتخانه می شود، از سال 1996 تا 2004 نیز در وزارت دفاع انگلیس مشغول به کار بود و از آن جا به وزارت خارجه این کشور منتقل شد.

استیفن هیچی در صفحه توییتر خود نوشت: خوشحالم که به عنوان سفیر انگلیس در عراق منصوب شدم، واقعا مشتاقانه منتظر آشنایی با این کشور جذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس یک مقام امنیتی را سفیر عراق کرد

انگلیس یک مقام امنیتی را سفیر عراق کرد