مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 08:202023-06-24بين الملل

عمان: ایران و آمریکا در آستانه توافق تبادل زندانیان هستند


یک رسانه آمریکایی با استناد به اظهارات وزیر خارجه عمان، ایران و آمریکا را در آستانه توافق بر سر تبادل زندانیان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تارنمای رسانه ای المانیتور به نقل از وزیر خارجه عمان نوشت که جمهوری اسلامی ایران و آمریکا فاصله اندکی تا توافق بر سر آزادی زندانیان آمریکایی دارند.

سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان، در مصاحبه ای با المانیتور گفت که جدیت واشنگتن و تهران همزمان با تلاش مذاکره کنندگان آنها برای دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته ای احساس می شود.

به نوشته المانیتور پس از هجده ماه مذاکره، در سپتامبر گذشته مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران خواسته های جدیدی را مطرح کرد که ورای توافق اولیه 2015 هسته ای است و پس از آن مذاکرات احیای توافق هسته ای به شکست خورد.

المانیتور به نقل از تحلیلگران می نویسد که در چنین شرایطی سرنوشت سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که به اتهام جاسوسی در زندان اوین هستند، در خطر قرار دارد و بعید به نظر می رسد که دولت بایدن بدون اطمینان از آزادی این افراد به توافقی در موضوع هسته ای ایران رضایت دهد.

المانیتور مدعی شده: به عنوان بخشی از توافق میان تهران و واشنگتن، ایران آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های خود را که در بانک های کره جنوبی هستند و ذیل تحریم های آمریکا مسدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمان: ایران و آمریکا در آستانه توافق تبادل زندانیان هستند

عمان: ایران و آمریکا در آستانه توافق تبادل زندانیان هستند