مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-22بين الملل

تحلیلی بر روابط کنونی روسیه و ترکیه؛ آیا زمان واگرایی فرا رسیده است؟


روابط ترکیه و روسیه که در طول تاریخ همواره دچار فراز و نشیب بوده، اخیرا شاهد تنش های سیاسی و تعارضات امنیتی فزاینده ای است.

در حالی که به گواه تاریخ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رؤیاهای امپراتوری ترکیه با خوانش های راهبردی و اطلاعاتی آمریکا همزمان با موفقیت حزب عدالت و توسعه در انتخابات و به قدرت رسیدن مجدد آن تلاقی پیدا کرده، اما این تحولات از دید روسیه پنهان نمانده است.

وبگاه شبکه لبنانی المیادین با انتشار یادداشتی در این خصوص که آیا زمان واگرایی در روابط روسیه و ترکیه فرا رسیده؟، نوشت: پیش از بررسی نشانه های فزاینده فروپاشی شکل قبلی روابط راهبردی میان روسیه و ترکیه، باید توجه داشت که این روابط از زمان ظهور دو کشور در صحنه جهانی، شکل هایی از وحدت و درگیری خونین به خود دیده است.

بر اساس این یادداشت، روسیه و ترکیه به واسطه تحولات بزرگ در مسیر تجارت جهانی که در آن زمان امتیازات ویژه ای در جاده ابریشم به دو کشور اعطا می کرد، به طور همزمان به صحنه بین المللی صعود کردند.

در این میان، دو طرف درگیری ها و تفاهم هایی به ویژه در مورد جزیره کریمه با یکدیگر داشتند.

یکی از عواملی که موجب تفاهم میان این دو کشور شد، اختلاط بسیاری از مؤلفه های قومی و قبیله ای با روسیه در دوران  طلایی قبایل مغول در مناطق وسیع نفوذ خود در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلی بر روابط کنونی روسیه و ترکیه؛ آیا زمان واگرایی فرا رسیده است؟

تحلیلی بر روابط کنونی روسیه و ترکیه؛ آیا زمان واگرایی فرا رسیده است؟