مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-21اجتماعي

«عماری گردانی» مردم سُه در دهه اول محرم


مردم روستای تاریخی سُه از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه با مراسم های مختلف از جمله «عماری گردانی» در دهه اول محرم به عزاداری می پردازند.

- اصفهان – مردم روستای تاریخی سُه از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه با مراسم های مختلف از جمله عماری گردانی در دهه اول محرم به عزاداری می پردازند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- مهتاب خیری: روستای سُه، یکی از روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه است که در 65 کیلومتری مرکز شهرستان در بخش مرکزی و در دهستان مورچه خورت واقع شده است از شمال به روستای ابیانه، از سمت جنوب به روستای بیدشک، از شرق به روستای کلهرود و از غرب به روستای رباط آغا کمال محدود می شود.

آیین سوگواری دهه اول ماه محرم در روستای سُه قدمتی در حدود 200 سال دارد که شامل نخل گردانی، عماری گردانی، علم گردانی، تعزیه خوانی، راه اندازی هیأت سینه زنی همراه با نوحه خوانی در مسجد جامع روستا، ذکرخوانی شبانه و خواندن اشعار و نوحه های قدیمی مخصوص هر روز، توسط گروهی به نام ذاکرین امام حسین (ع) در کوچه های روستا است.

این آیین که از ابتدای ماه محرم با تشکیل هیئت های عزاداری و برگزاری مجالس سخنرانی و عزاداری و تعزیه خوانی در مسجد جامع روستا آغاز می شود در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم به اوج خود می رسد با استقبال بسیار مردم از نقاط مختلف استان همراه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عماری گردانی» مردم سُه در دهه اول محرم

«عماری گردانی» مردم سُه در دهه اول محرم