لحن فیلمساز اثر انگشت اوستبه گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه شروع فیلم می تواند از جز به کل یا از کل به جز باشد، گفت: کارگردان تصمیم می گیرد که زاویه دید از کل به جز یا برعکس باشد، - سومین جلسه کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی با حضور محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان سینما عصر دیروز برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما برگزار شد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه شروع فیلم می تواند از جز به کل یا از کل به جز باشد، گفت: کارگردان تصمیم می گیرد که زاویه دید از کل به جز یا برعکس باشد، اما به هر شکلی که بخواهد کار کند باید بدیهی ترین اتفاقات را رعایت کند و خوراک کامل برای تدوینگرش مهیا کند و این شیوه از ایده، طرح و فیلمنامه در ذهن او شکل گرفته باشد. وی افزود: یکی از مهم ترین پدیده هایی که در سینمای ما کمتر به آن توجه می شود، فضاسازی است و جغرافیای فیلم نیز بخشی از این فضاسازی است. باید توجه داشت که ارتباط جغرافیا با قصه و شخصیت های آن بسیار مهم است. باید فکر کنیم که از این جغرافیا را باید تصویری کنیم و تمام این اجزا در انتها تا چه اندازه می تواند در انتقال مفهوم و داستان بر کار ما اثر بگذارد؛ اگر به این موارد فکر کنیم انتخاب بهتری خواهیم داشت و اگر فیلمساز مولف باشد، این موارد برایش برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |