مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-16بين الملل

رییس جمهور کره جنوبی وعده کمک های امنیتی به اوکراین داد


رییس جمهور کره جنوبی در سفری غیرمنتظره به کی یف و دیدار با همتای اوکراینی اش موافقت کرد که بسته کمک های امنیتی، انسانی و کمک های مربوط به بازسازی اوکراین را به این کشور جنگ زده اختصاص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول، رییس جمهور کره جنوبی به همراه بانوی اول این کشور روز شنبه در سفری غیرمنتظره وارد کی یف شدند.

یون سوک یول طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشاره به تاریخ کشورش و حمله کره شمالی در حدود 70 سال پیش بیان کرد: من بابت اوکراینی هایی که در جنگ با روسیه کشته شده اند، تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که با سفرم قوت قلبی به اوکراین بدهم.

او در کاخ ریاست جمهوری در کی یف تاکید کرد: اگر ما قویا متحد شویم و مبارزه کنیم، مطمئن هستم که قادر خواهیم بود از آزادی و دموکراسی هایمان دفاع کنیم.

جمهوری کره در ایجاد آزادی، صلح و شکوفایی اوکراین یک شریک خواهد بود و علاوه بر آن شریک قابل اعتمادی خواهد بود که مشترکا با اوکراین به آزادی، صلح و شکوفایی در جهان کمک می کند.

رییس جمهور کره جنوبی همچنین افزود، با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین توافق کرده که یک بسته جامع کمک های امنیتی، انسانی و کمک های مربوط به بازسازی اوکراین را ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور کره جنوبی وعده کمک های امنیتی به اوکراین داد

رییس جمهور کره جنوبی وعده کمک های امنیتی به اوکراین داد