مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-15اقتصادي

پنج نقطه سیل خیز در استان زنجان شناسایی شده است


رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری استان زنجان گفت: پنج نقطه در استان منطبق بر مطالعات تفضیلی و اجرایی، جزو مناطق سیل خیز شناسایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا مکاریان روز پنج شنبه گفت: سال گذشته در حدود 24 هزار هکتار از حوزه های آبخیز عملیات آب خوان داری و کنترل سیل انجام شده است و با اجرای این عملیات در حدود 25 میلیون متر مکعب ظرفیت نفوذ آب های سطحی و روان آب ها در دل زمین و محل ذخیره آب خوان ها ایجاد شد.

وی با اشاره به بارش های اخیر، افزود: وقوع سیلاب در استان زنجان یک واقعیت انکارناپذیر است و باتوجه به شرایط اخیر و اقلیمی که در استان زنجان حاکم بوده وقوع سیلاب در برخی مواقع قطعی است.

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری استان زنجان گفت: اداره آب خوان داری استان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه در زمینه کنترل سیلاب و آب خوان داری تا حدود 50 تا 70 درصد از بروز خسارت و وقوع سیل جلوگیری کند.

مکاریان با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته طرح های مختلفی را در زمینه آب خوان داری و کنترل سیلاب در دست اجرا داریم که حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: 17 طرح در سطح شهرستان ها در حال اجرا است که از سه محل اعتباری استانی، ملی و سفر ریاست جمهوری تزریق اعتبار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج نقطه سیل خیز در استان زنجان شناسایی شده است

پنج نقطه سیل خیز در استان زنجان شناسایی شده است