مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:212023-05-31اجتماعي

آماده سازی مرز «خسروی» برای زائران اربعین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرز رسمی خسروی در فاصله 15 کیلومتری از شهر مرزی قصرشیرین از دیرباز با اشتیاق و شور و خاصی میزبان و پذیرای زائران اربعین حسینی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

مرز خسروی- منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق است به طوری که در 2 ماه سپری شده از سال جاری 29 هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی خسروی تردد داشته اند.

در حالی حاضر  ساعات مجاز خروج از پایانه مرزی خسروی به عراق روزانه از 7 صبح تا 17 و ورود به صورت شبانه روز است، در ساعات مجاز فعالیت زائران به صورت انفرادی و یا کاروانی می توانند با داشتن گذرنامه معتبر از این  مرز به عراق تردد کنند.

محمد حیدری فرمانداری شهرستان قصرشیرین در گفت وگو با خبرنگار فارس، از آمادگی مرز خسروی برای پذیرش خیل عظیمی از زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: امسال در بحث استقرار زائران در چند بخش چه در مرز خسروی و چه در مرز منذریه در حال تغییرات اساسی هستیم تا خدمات بهتری به زوار ارائه دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده سازی مرز «خسروی» برای زائران اربعین

آماده سازی مرز «خسروی» برای زائران اربعین