مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-08بين الملل

اروپا دست به گریبان با کاهش بودجه


اوضاع مالی اتحادیه اروپا رو به وخامت رفته و خطر ورشکستگی این بلوک را به تهدیدی جدی برای اعضای آن بدل کرده است؛ کووید 19 و جنگ اوکراین، قاره سبز را دچار بحران مالی کرده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایران نوشت:  اوضاع مالی اتحادیه اروپا رو به وخامت رفته و خطر ورشکستگی این بلوک را به تهدیدی جدی برای اعضای آن بدل کرده است؛ به طوری که کارشناسان معتقدند این نهاد در حال حاضر ظرفیت تخصیص بودجه در پروژه های ضروری خود را نیز ندارد و تنها با قطع یا کاهش برخی از هزینه ها قادر به رهایی از گرداب ورشکستگی است.

هشدار درباره این بحران در حالی زنگ خطر را برای سران کشورهای قاره سبز به صدا درآورده که با تداوم بحران اوکراین و تحریک غرب برای فاصله گرفتن کی یف از میز مذاکرات، بسته های حمایتی مالی و تسلیحاتی بلوک اروپایی، باری مضاعف را بر دوش کشورهای عضو این اتحادیه قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت ریانووستی به نقل از نشریه آلمانی هاندلسبلات، توالی شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی و پس از آن آغاز جنگ در شرق اروپا، مهاجرت و بحران انرژی نه تنها کشورهای این قاره بلکه بیشتر نقاط جهان را با کسری بودجه روبه رو و بسیاری از کشورها را با بدهی های سنگین دست به گریبان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا دست به گریبان با کاهش بودجه

اروپا دست به گریبان با کاهش بودجه