مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:102023-06-13بين الملل

اصرار جمهوری آذربایجان به تنش زایی با ایران


سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به سخنان همتای ایرانی درباره روابط دو کشور و ازسرگیری فعالیت رسمی سفارت باکو در تهران واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم اقدامات ایران برای بهبود روابط با جمهوری آذربایجان، سخنگوی وزارت خارجه این کشور بار دیگر تنش زایی در روابط دو جانبه را در پیش گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آذرتاج ، آیخان حاجی زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (امروز) به سخنان روز گذشته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دو کشور واکنش نشان داد.

کنعانی روز دوشنبه (دیروز) در نشست خبری در جمع خبرنگاران درباره روابط با جمهوری آذربایجان گفت: چهار دور گفت وگو بین وزرای خارجه دو کشور در فواصل مختلف انجام شد که نفس این گفت وگو نشانگر وجود اراده برای مدیریت روابط ایران و جمهوری آذربایجان است.

در آخرین دور گفت وگو بین وزرای خارجه برخی گام های اجرایی توافق شده بود از جمله تبادل برخی هیأت های فنی و تخصصی بین دو کشور برای اینکه تنش پیش آمده را مدیریت کنند و سوءتفاهمات رفع و روابط دو کشور به مسیر و ریل طبیعی خودش برگردد .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: گمان می کنیم در ارتباط با کنترل تنش در نتیجه اقدامات دیپلماتیکی که انجام دادیم، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار جمهوری آذربایجان به تنش زایی با ایران

اصرار جمهوری آذربایجان به تنش زایی با ایران