مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 18:502023-06-21اقتصادي

سدهای خراسان شمالی 22 درصد ذخیره آب دارند


مدیرکل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به صورت میانگین حدود 22 درصد ذخیره سازی آب در سدهای استان وجود دارد که سد چری فاروج 44 با بیشترین و سد بیدواز اسفراین 7 درصد کمترین حجم ذخیره را دارا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، سید عقیل مرتضوی، مدیرکل آب منطقه ای خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:بر اساس پایش ها 214 میلیمتر بارندگی ثبت شده که در سال گذشته این عدد 209 میلیمتر بوده و رشد 3 درصدی وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خشک ترین سال طی 50 سال اخیر بوده است، گفت: این رشد مربوط به بارندگی های دو هفته گذشته می باشد.

مدیرکل آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: متاسفانه نسبت به دوران طولانی مدت 30 ساله باید 249 میلیمتر بارندگی می داشتیم که در این خصوص عقب افتادگی حدود 14 درصدی داریم.

وی به تنش های آبی در اسفند ماه و فروردین ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی ایجاد شده و تجربه تنش های جدید، باید متمرکز شویم در حوزه مدیریت مصرف که دچار مشکل نشویم.

مرتضوی در خصوص وضعیت سدها گفت: به صورت میانگین حدود 22 درصد ذخیره سازی آب در سدهای استان وجود دارد و با توجه به خشک سالی ها باید به 17 درصد می رسید ولی همچنان 22 درصد مانده که این به علت بارندگی های خوب اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای خراسان شمالی 22 درصد ذخیره آب دارند

سدهای خراسان شمالی 22 درصد ذخیره آب دارند