مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 22:122023-06-10سياسي

هنرمندانِ صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند


شهردار اصفهان با بیان اینکه صنایع دستیِ ما در طول زمان همواره پاسخ نیاز زمان را داده اند، گفت: حق صنایع دستی ادا نشده و کار جدی برای آن نکرده ایم، - ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان با بیان اینکه صنایع دستیِ ما در طول زمان همواره پاسخ نیاز زمان را داده اند، گفت: حق صنایع دستی ادا نشده و کار جدی برای آن نکرده ایم، درصورتی که اگر حمایت می شد این صنعت توان و گسترش بسیاری می یافت.

علی قاسم زاده، در ویژه برنامه روز جهانی صنایع دستی که عصر امروز شنبه (20 خردادماه) در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، گفت: چند سال پیش در تأسیس و تدوین نظام نامه بنیاد نخبگان، تعریفی از نخبه مطرح شد که بر اساس آن، نخبه کسی است که قدرت خلق اثر داشته باشد.

بر اساس این تعریف، هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند و باید در تعریف نخبگان، آن ها را هم در نظر بگیریم.

او به آخرین آمار اشتغال به صنایع دستی در اصفهان اشاره کرد و افزود: 100 هزار نفر معادل 5 درصد جمعیت اصفهان به صنایع دستی اشتغال دارند و این در شرایطی است که حق صنایع دستی ادا نشده و کار جدی برای آن نکرده ایم، یعنی اگر حمایت می شد این صنعت توان و گسترش بسیاری می یافت.

شهردار اصفهان با اشاره به از ماندگاری صنایع دستی بیان کرد: اولین دلیل این ماندگاری توجه به اقتضائات زمان بوده است، صنایع دستیِ ما در طول زمان هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندانِ صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند

هنرمندانِ صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند