مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-01سياسي

آماده ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم


استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق گفت: آماده توسعه ارتباطات بیشتر در زمینه های مختلف اقتصادی، گردشگری و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی تتر توفیق پیش از ظهر پنجشنبه در نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: مشترکات فرهنگی، زبانی، دینی و جغرفیایی در 2 طرف مرز وجود دارد و همین امر زمینه را برای ارتباط بیشتر فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون شماری از دانشجویان اقلیم در مقاطع مختلف در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند و دانشگاه های اقلیم نیز آمادگی پذیرش دانشجو از ایران در رشته های ادبیات عربی، کردی و انگلیسی را دارا هستند.

استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق در پایان گفت: امیدواریم همکاری ها در زمینه توریسم درمانی و کسانی که برای معالجه به ایران می آیند، بیشتر شود.

نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شد.

در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از کشورمان و استانداران اربیل، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم

آماده ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم