مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:402023-05-28سياسي

دستور کار سلطان در تهران / چرا سفر آل سعید مهم است؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه عمان به دعوت رسمی رییس جمهور ایران امروز یکشنبه مهمان آیت الله سیدابراهیم رییسی است.

- یک سال پس از سفر آیت الله رییسی به مسقط، تهران امروز میزبان سلطان عمان است و این سفر در صدر تحلیل ها و گمانه زنی های رسانه ای و سیاسی.

دستورکار گفتگو ها هم از روابط دوجانبه تا پرونده های میانجیگرانه گسترده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،  هیثم بن طارق آل سعید پادشاه عمان به دعوت رسمی رییس جمهور ایران امروز یکشنبه مهمان آیت الله سیدابراهیم رییسی است.

آیت الله رییسی دوم خردادماه سال گذشته در صدر هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به عمان سفر کرد و استقبال قابل تأمل سلطان عمان از وی در پای پرواز، نشان داد که سیاست همسایگی دولت مورد استقبال مقامات عمان قرار گرفته است.

گفتگو های دو جانبه میان مقامات دو کشور به ویژه وزرای خارجه و سفر های دوجانبه هم از تداوم این استقبال حکایت داشت و دیدار امروز آل سعید هم تأکید دوباره ای بر روابط عمیق میان تهران و مسقط دارد.

آل سعید و ادامه قاموسِ آل قابوس سلطنت عمان و سلطان قابوس، پادشاه فقید این کشور گرچه همیشه همسایگانی قابل اعتماد در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بودند، اما این همسایه خوب دستکم از ابتدای دهه 90 شمسی، نقشی فرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور کار سلطان در تهران / چرا سفر آل سعید مهم است؟

دستور کار سلطان در تهران / چرا سفر آل سعید مهم است؟