مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 16:552023-06-07فرهنگي

هدست اپل؛ چالش جدید برای سینما


رونمایی از هدست جدید «ویژن پرو» از سوی کمپانی اپل می تواند زنگ خطری جدی برای تجربه تماشای فیلم در سالن های سینمایی ایجاد کند.

- جی پلاس ، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل امسال شاهد رونمایی از یک گجت جدید بود و هدست ویژن پرو که بر اساس فن آوری واقعیت ترکیبی طراحی شده بود برای نخستین بار معرفی شد.

ایسنا نوشت؛ ویژن پرو به شما امکان می دهد یک صفحه مجازی را در میدان دید خود باز کنید که می تواند به کوچکی یا به اندازه ای که می خواهید باشد و کمپانی اپل ادعا می کند که در بزرگ ترین اندازه خود، صفحه نمایش می تواند عرض نسبی 100 فوت (30 متر) داشته باشد و این بدان معناست که هر فرد می تواند با داشتن این فناوری تجربه تماشای سه یعدی یک فیلم در صفحه ای بزرگتر از صفحه سینما و با کیفیت 4k را به صورت شخصی داشته باشد.

این در حالی است که عرض صفحه نمایش سالن های سینما معمولاً از 40 تا 70 فوت (12 تا 21 متر) متغیر و این موضوع به عواملی مانند اندازه سینما، نسبت تصویر و فاصله تماشا بستگی دارد و البته تنها برخی سالن های سینما دارای صفحه نمایش با عرض 100 فوت (30 متر) هستند و متوسط عرض پرده سینما 30 فوت (حدود 9 متر) است.

صفحه نمایش سالن سینمای آیمکس (IMAX) نسبت به سایر پرده سینما بلندتر و ابعاد این صفحه های نمایش نیز بسیار متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدست اپل؛ چالش جدید برای سینما

هدست اپل؛ چالش جدید برای سینما